Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 3 februari 2012

Zo winter....

Wat heerlijk, deze witte wereld!
Ik weet het hoor, ik heb makkelijk praten: ik hoef de weg niet op, ik heb geen uren op de trein gewacht die toch niet kwam, ik ben goed ter been, ik heb een warm huis, ik heb geen kilometerslange files moeten trotseren.....dat allemaal niet. Dus ik kon vandaag onbezorgd genieten.

Daan kwam ongeveer als een Yeti (De Verschrikkelijke Sneeuwman uit Tibet) thuis, want hij zat precies in die bui. Maar na even opgewarmd te zijn, gingen ze allebei toch nog even op de schaats en genieten van de sneeuw. Sneeuw is goed om te onthaasten! Lekker veel te voet doen (niet meer boodschappen meenemen dan in je fietstassen passen en dan lopend naar huis), genieten van het gerasp van de sneeuwschuivers, het knisperen van de sneeuw onder je schoenen. Iedereen zegt opeens vriendelijk goeiedag en maakt een praatje.

Zo zag het er 80 jaar geleden uit, toen de hoogaarzen nog in het kanaal lagen. De hoogaarzen verdwenen, de grote visserschepen liggen in Vlissingen, maar het kanaal is er natuurlijk nog !



Maar morgen ga ik er ook op uit hoor, ik ga de schaatsen onderbinden en genieten van de sneeuw. Vanaf 13.00 uur gooi ik echt ons winkeltje dicht, naar buiten!

Gisteren werd ik verschrikkelijk verrast met een pakje. Vorige week zaterdag werd er door Elizabeth een bloggerdag georganiseerd, en helaas kon ik er niet bij zijn. Maar ik kreeg gisteren een prachtige kaart met een verzameling lieve boodschappen en een prachtige kussentje.
Maar mijn fototoestel werkt even niet mee, dus een foto komt echt nog!

Bij Jellina zag ik deze geweldige Granny-tas, gemaakt van heel veel verschillende grannies.



Voor de hengsels gebruikte ze het idee, dat ik van de week hier plaatste. Geweldig leuk om te zien dat iemand er iets aan heeft!


1 opmerking: