Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 3 maart 2012

Afrikaans bloemetje

Sommige patronen krijgen een naam. Het gehaakte vierkantje noemt iedereen "Granny Square" en deze zeshoek kennen we ook onder de naam Afrikaanse bloem. Als je googelt op African Flower komt dit plaatje o.a. te voorschijn, het zou zo maar kunnen dat deze Gazania als inspiratie diende voor deze gehaakte hexagon.



Wat een schitterende bloem!


En dit is dan de gehaakte versie. Er zijn zulke mooie dingen te maken met dit patroontje! Eerst maar eens even het patroon:

Hier vind je een stap-voor-stap beschrijving van dit bloemetje. In het Engels maar met zóóó veel foto's - dit kan niet misgaan!



Ben je toch meer van het Nederlands? Dan kun je kijken bij Karin aan de Haak. Veel plezier (en wordt vervolgd....)

5 opmerkingen:

  1. Deze vind ik ook heel leuk. Ga hem vast eens proberen.
    Fijn weekend, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha.. lijkt wel een beetje op de Somalia, hé! Hij staat op mijn blog, hoor! Bedankt voor de tip! Was wel eens leuk om een patroontje uit het Duits te haken.. was nog onbekend..
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een schatje! En zo vrolijk, weer eens wat anders! Voorlopig hou ik het nog even bij de granny's, ik moet er geloof ik nog maar 117...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Zuid Afrikaanse hexagon is inderdaad een pracht om te zien. Kijk maar eens op Flickr, voorbeelden te over en allemaal even mooi! :) Ik ben benieuwd naar het vervolg, maar pas op! Het is verslavend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit patroon was nou juist het geschikste model voor mijn nieuwste werkstukje, een babydekentje voor in een donkere kinderwager. Prachtig, heel de boel fleurt er letterlijk van op! Ben al druk bezig.
    Reuze bedankt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen