Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 8 augustus 2012

Streepjes, streepjes, streepjes

Van Judith kreeg ik deze foto van een prachtige gehaakte streepjes-deken. Wat een joekel, en o-zo-mooi! (gehaakt op nld. 3½)


De deken is gehaakt met stokjes in een zgn. Ripple: Hier blogde ik al eerder over deze golfjes-dekens. Judith is alweer bezig met het volgende project: een deken met Granny Squares.



Als je zelf een deken wilt haken, kun je je kleuren zelf bepalen - maar een goede volgorde kiezen is soms lastig. Bij Biscuits and Jam kun je daar een geweldig handig hulpmiddel voor vinden! Met de Random Stripe Generator kun je kleuren ingeven, de streepbreedte en met een klik krijg je een voorstel voor de volgorde. Door je pagina te vernieuwen krijg je een nieuw voorstel. Leuk om uit te proberen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten