Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 1 oktober 2012

Grote stappen, gauw thuis!

Het is heerlijk om een langdurig brei- of haakwerkje even te kunnen afwisselen met een snel-klaar-projectje! Dit is er eentje van grote stappen - gauw thuis....

Gebaseerd op het sjaaltjesgaren (dus breien aan de zijkant), maar dan maar met 5 steken. Dat schiet erg lekker op. In een avondje heb je dit makkelijk af, misschien wel 2.


Het garen is verpakt in een soort "plakken", waardoor je  helemaal niet in de gaten hebt dat het sjaaltjesgaren is.


Het kleurenverloop is heel geleidelijk, waardoor een mooi effect ontstaat. Het garen lijkt een beetje op bouclé.

Hier zie je goed dat het echt een soort sjaaltjes-garen is met de lussen aan de zijkant. Als je 5 (ja, echt maar 5!!) steken opzet krijg je een sjaaltje als hieronder.  Met minder steken wordt-ie weliswaar langer, maar iets dunner. Breien mogelijk met elke naald die je maar in huis hebt....







2 opmerkingen:

  1. Dit lijkt wel toveren... Mooi en waarschijnlijk heel leuk om te doen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow ... Vooral de blauwe variant vind ik schitterend

    BeantwoordenVerwijderen