Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 17 oktober 2012

Vissers

Deze week kreeg ik per mail een foto toegestuurd. De foto komt van de website van het Openlucht Museum, waar je een beeldbank kunt vinden met oude foto's uit Hollands Verleden.


Deze foto komt uit de serie Vissersdracht, en je kunt daar bijzondere foto's ontdekken. Niet alleen foto's van visserstruien uit verschillende plaatsen, maar ook allerlei kleding en schoeisel (ook van vissersvrouwen). Het bijzondere van deze foto is dat de trui gebreid is met 2 patronen van "onze visserstrui", zowel het blokje als het slangenpatroon - in 1 trui!


Brengt mij de visserstrui bij dit:

Foto: Na jaren lang er in zijn vrije tijd hard aan gewerkt te hebben is het dan eindelijk zover!

Mijn vader brengt binnenkort een boek uit over "De visserij van Arnemuiden"

Voor meer informatie verwijs ik u/jullie naar de folder!

Binnenkort verschijnt het boek: de Visserij van Arnemuiden, De schepen en haar bemanning.
366 pagina's over de visserij in Arnemuiden, met foto's, achtergronden  en verhalen. Meer informatie en intekenen kan via c.l.vandijke@zeelandnet.nl of via folders die bij diverse winkeliers in ons dorp te vinden zijn.




1 opmerking:

  1. Zouden ze bij het Openluchtmuseum ook weten of andere vissersdorpen in Zeeland hun eigen visserstrui hadden, zoals Yese, Bresjes enz? Anna had een oude visserstrui uit Tholen te leen gekregen zodat ze daar het patroon van kan namaken... zou toch geweldig zijn als we nog meer Zeeuwse truien zouden kunnen opsporen??!!

    BeantwoordenVerwijderen