Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 16 april 2013

Vestje

O, ik weet het - velen van jullie zitten niet te wachten op Engelse patronen. Maar er is zoooveel moois te vinden....zoals dit schattige babyvestje!

Hier smelt je toch bij weg? Het vestje is eenvoudig, het zit 'm in het blaadje ! Je vindt het (yep, alleen in het Engels) patroon via Ravelry of Petite Purl. Gebreid op naalden 4½ en bij de hals begonnen. 
Ga het eens proberen, je vindt hier een goede vertaallijst.
NB: ik heb het patroontje zelf niet en ook geen vertaling....


16 opmerkingen:

  1. Ja, hier viel ik ook op: de mooie blaadjesrand.
    Degene die hulp nodig heeft bij het vertalen van dit patroon, mag contact met mij opnemen!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Betsy,
      Ik viel ook meteen op dit patroon maar kon op een punt de instructies niet goed volgen, misschien kan je mij helpen? Ik begrijp niet wanneer ik de blaadjes aan de rest van de trui vastmaak. Ik denk dat ik ze aansluitend moet breien, maar zou ik vanaf het begin ook moeten aansteken voor de blaadjes, naast voor de Body? En dan beginnen met blaadje en dan Body of andersom? Of zou ik pas vanaf het einde van de 2e rij van de Body, wanneer we de marker voor de blaadjes moeten plaatsen, moeten gaan aansteken voor de blaadjes?
      Als je mij hierover een tip zou kunnen geven, heel graag!
      Alvast hartelijk dank!
      Groetjes,
      Alexandra

      Verwijderen
  2. Erg mooi! Maar je hebt ook wel erg mooie wol gebruikt! Dank je wel voor het delen van al die mooie patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O help! Niet denken dat ik het allemaal zelf heb gemaakt he? Dit is vakkundig van internet geplukt.... Hoewel ik ook veel zelf maak is mijn blog vooral een wensenlijstje voor de komende 400 jaar..... :-)

      Verwijderen
  3. Schattig!
    En je hebt helemaal gelijk, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt om in het Engels te breien of te haken, gewoon eventjes doorzetten en er gaat een hele wereld voor je open!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig zeg! Ik vind het heel geen probleem in het engels te haken of breien: het is helemaal niet zo moeilijk als mensen denken!

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig vestje helemaal leuk voor mijn kleindochter. Kan ik het garen en die mooie knoopjes bij jullie bestellen?
    Groetjes
    Hermie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas Hermie, Dit patroon is Amerikaans, het garen ook... ik heb het van Ravelry geplukt omdat het zo mooi was - je moet op zoek naar een dergelijk garen en knoopjes. Op dit moment heb ik niet iets wat er op lijkt (ik heb maar een kleine winkel).

      Verwijderen
  6. Je hebt gelijk Jeanet, je smelt bij het zien van dit prachtige vest, ik moet me beslist meer aan engelse patronen gaan wagen!
    Bedankt voor de tip!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, dat garen en dan met die blaadjes! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super mooi! en idd het grootste deel is easy maar aan die blaadjes zal ik toch even mijn hoofd moeten breken... Maar ga het zeker eens proberen!

    Heb ik er overgelezen? Welke wol gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Vietje,
      Ik breide het niet zelf, ik heb het van internet geplukt... het garen komt uit Amerika dus je moet op zoek naar een alternatief.

      Verwijderen
  9. Deze blaadjes-rand doet me denken aan de "Evergreen"-Baktus van nadelspiel http://www.nadelspiel.com/2011/02/18/stricken-dreieckstuch-mit-blatterrand/. Goed, dit patroon is ook niet in het Nederlands maar in het Duits/Oostenrijks, maar er is een video waar het principe van de blaadjes uitgelegd wordt.
    Groetjes, Jo

    BeantwoordenVerwijderen