Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 1 juli 2013

The days after

Ik kom niet helemaal op gang deze dagen. The days after.... of zoiets. Vandaag kwam al het werk weer in volle hevigheid op mij af en het lukt me maar niet om maar iets af te krijgen. Alles half vandaag. De administratie heb ik hevig verwaarloosd en daarmee kom ik niet weg aan het eind van het kwartaal, de bende in de winkel na zaterdag is behoorlijk, onverwachte acties van de kids onvermijdelijk en de tafel met unicat leeg..... en de mailbox vol! Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk weer iets hier te krijgen. Kortom - chaos. En een moestuin stopt ook niet met groeien omdat er een Visserijdag is geweest:


Ik lach als een boerin met kiespijn.... :-) 
Aardbeien zijn zo lekker en zoooo slecht voor je rug!



En ik word een beetje paniekerig als ik het niet meer helemaal overzie. Dat was vandaag duidelijk het geval. Dus de foto's van de Visserijdag komen nog, en misschien ook niet. Aan het eind van deze dag nog wel een geweldig mooie deken!

[012%255B9%255D.jpg]

Deze deken vind je terug bij Just-Do en je moet zeker eens lezen hoe vernuftig het kleurenspel is!

007

Hier legt Dorien uit hoe ze met de kleuren heeft gespeeld.

De deken bestaat uit zeshoekjes. Er zijn nogal wat varianten op te bedenken, maar een eenvoudige hexagon vind je bijv. hier.


Maar ook hier en hier vind je beschrijvingen. Je kunt er voor kiezen om de stokjes samen te haken voor een wat opener effect.



9 opmerkingen:

  1. Let maar een beetje op jezelf. Doe eerst de dingen die het belangrijkste zijn.
    En die deken is schitterend, het lijkt wel alsof ie beweegt als je ernaar kijkt.
    Ik zou alles wel willen maken wat ik tegenkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon blijven adem halen en probeer niet te vergeten te genieten van de kleine dingen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel voorzichtig met jezelf doen de komende dagen.... Na een hoop drukte in chaos belanden is niet leuk...
    Wat een onwijs mooie deken, de kleurenkeuze is idd vernuftig!

    Groetjes en probeer te relaxen
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustig aan hoor jeanet geef jezelf even wat ruimte soms kan het even gewoon niet meer .......echt doen hoor lieve gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zachtjes aan hoor, je schiet er niets mee op als je jezelf voorbij loopt. Ga maar lekker genieten van de aardbeien (heerlijk op een warme pannenkoek met verse slagroom er bij;-) en geniet nog maar even rustig na van al je opgedane indrukken van de laatste tijd.
    In deze 'komkommertijd' wat bloggen betreft, zal niemand het erg vinden wanneer je even wat rustig aan doet. Denk aan jezelf!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jeanet, pas op jezelf en laat de boel maar effies de boel.
    Groetjes Clasien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat is altijd ff slikken na veel drukte de boel weer op orde krijgen... Maar het komt wel goed.. gewoon doorgaan,,, moet nu in eens denken aan Barry Stevens :-) hahahaha. jij hebt lekker komkommers hier waren ze opperdepop in de winkel..... en die aarbeien... heerlijk.
    Het plaid is prachtig echt een kleuren palet.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat een super oogst! Dat ziet er heerlijk uit zeg. Ik ben ook met een hexagon project bezig, maar zo mooi als deze wordt het niet ben ik bang. Al vind ik het erg leuk om te doen en ga ik lekker door zoals ik denk dat het moet. Rustig aan de komende dagen, blijven ademen dan komt de rest vanzelf wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastic garden, and a truely wonderful blanket x

    BeantwoordenVerwijderen