Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 19 augustus 2013

Te kort.......!

Vrijdagmiddag laat werd er nog een pakket bezorgd........zou het..?  Ja! een grote doos met Unicat werd bezorgd.

MAAR..........
ik heb zóveel verzoeken gekregen om een bol te reserveren dat het eigenlijk al weer zo goed als op is! Er resteren nog een paar bollen, die staan morgen in de winkel. Wie het eerst komt... :-)
Een nieuwe bestelling wordt vanavond weer gedaan.

Dat er ondertussen echt prachtige dingen met dit leuke garen worden gemaakt werd deze week weer duidelijk! Gisteren kreeg ik deze foto's van Elsje uit Vlaanderen - ik ben weg van het idee!


Elsje gebruikte de kleur Jeans Puur en nam als basis de kol die ik hier beschreef. Ze voegde tijdens het haken met regelmaat een kraaltje toe - is dat niet prachtig?


( de kraal steken op een naald 0.5 en de steek doorhalen door de kraal, zodat de kraal op 2 draadjes zit en dan terug je originele naald gebruiken en verder haken) 


Je hoeft dus niet alle kralen voor te rijgen, om deze manier komen ze precies waar je ze hebben wilt! Hier vind je een beschrijving (Engels) met dezelfde techniek maar dan met breien.

Ondertussen was Johanna al een hele tijd bezig met haar prachtige möbius van het Regenbooggaren.


Ook deze is gehaakt en Johanna gebruikte een waaierpatroon:


Het mooie van de Möbius is dat het kleurverloop naar 2 kanten opgaat (en het draagt natuurlijk heerlijk!). Het patroon gaat over 17 steken, dus je kunt de maat eenvoudig aanpassen.
Johaana gebruikte een speciale techniek om de eerste toer te starten, niet eerst een rij lossen en dan maar goed blijven tellen en oppassen dat je niet te veel draaien krijgt, maar direct een rij stokjes haken. Kijk op het blog van Johanna voor een beschrijving van deze prachtige möbius-sjaal.


 En deze maakte Plonie met een nieuwe kleur:




6 opmerkingen:

  1. Ik heb al heel lang in mijn hoofd om zo'n prachtige bol te bestellen, ik kan alleen zo moeilijk kiezen! Ik zou echt niet weten wat voor kleur!

    Daar ga ik dus eerst nog maar eens goed over nadenken ;)

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Wat een geweldige kleur dat jeansblauw! En de kraaltjes geven net iets extra's.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sjaals in prachtig wol!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn weer erg mooi. Ik ben fan van het garen, maar wil eerst mijn voorraad een beetje opbreien/-haken. (Al kan ik het niet altijd weerstaan om toch weer wat aan te schaffen).

    BeantwoordenVerwijderen