Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 11 november 2013

Winterklaar......

Vanmorgen ben ik al vroeg begonnen in de tuin (nou ja, dat binnenplaatsje van ons mag die naam eigenlijk niet hebben). Na de overvloedige regenval zag het zomerbloeisel er absoluut treurig uit. bovendien heb ik een kleine verzameling fuchsia's waarvan een enkeling meer dan 20 jaar oud is. Om die te beschermen tegen de winterkou moeten ze in de winterberging.


(duidelijk een oude foto, het ziet er nu een stuk zieliger uit!)

Wow, wat is alles nat, vies, vochtig en vooral koud! Ik ben even naar binnengekomen om met een bakje koffie even op te warmen. Er moet tenslotte ook geblogd worden, nietwaar...?

Als ik straks nog 2 uurtjes doorpoot, is de tuin min of meer winterklaar. Dan heb ik in elk geval gered wat er te redden viel. Overigens is het verbazingwekkend wat er nog bloeit en groeit. Ali haalde vorige week dit nog uit de november-moestuin!


(vooral die komkommer is toch bijzonder!)

Over winterklaar gesproken: deze deken zou ik ook wel willen hebben voor op de bank! Wat een plaatje.



Je vind de deken op het blog Coco Rose Diaries, waar je nog meer prachtige foto's vindt. De grannies zijn aan elkaar gehaakt volgends de "as-you-go" methode - geen gedoe meer met aan elkaar naaien. Een goede tutorial vind je hier.

Bijzonder aan deze deken vind ik de mooie rand. Hij is mooi breed en geeft de deken een prachtig accent. De rand komt van Doris Chan en je vind 'm op Ravelry. Klik op "Free Ravelry Download" en je kunt het patroon downloaden. Hoewel het een lap Engelse tekst is, zit er ook een haakschema bij dat je goed kunt lezen.

Let op, de rand is voor rechte stukken! Wil je toch "de bocht om", zorg dan dat je wat extra ruimte geeft op de hoeken (haak in de hoek wat dichter op elkaar), anders gaat het misschien trekken.



10 opmerkingen:

  1. In de moestuin vind je nog van alles. Raar maar waar. Wel een hele karwei om alles tegen de winter op tijd in orde te krijgen. En met dit weer durf je het nogal eens uitstellen telkens. En wow wat een deken. Super mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de foto's die je op facebook zet zijn prachtig, ook de doorverwijzingen zijn perfect, maar wat me al wel is opgevallen is dat er nooit hoeveelheden van de draad die je nodig hebt, vooral voor dekens en sjaals, dat is wel verveeld. Kunnen we die ergens vinden ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het weet zet ik het erbij. Vaak verwijs ik naar patronen of sites van anderen, dan weet ik het ook niet precies. Op Ravelry wordt vrijwel altijd de hoeveelheid van het gebruikte garen vermeld. Dekens worden ook vaak van restjes gemaakt en het is ook maar net hoe groot je 'm maakt.

      Verder is dit blog vooral bedoeld ter inspiratie, ik laat niet alleen de dingen zien die ik zelf verkoop, maar wil een idee geven wat er allemaal mogelijk is. Als je bij mij wat bestelt of in de winkel komt kan ik je vrijwel altijd verder helpen.

      Verwijderen
  3. o wat ben je al lekker ver ik moet ook de hele tuin nog doen :( idd mooie deken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ga sebiet ook eens wat opruimen in de tuin. En ik heb nog lentebollen liggen die dringend de grond in moeten !
    Hoe doe je dat, die winterberging ? Ik dacht dat je zo ook gerariums kin laten overwinteren, maar ik weet niet zo goed hoe dat werkt...
    Wat een prachtig deken trouwens ! vooral de kleurencombinatie vind ik erg geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige deken. De rand is echt fantastisch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken, de rand is geweldig! Dat maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige deken, die wil toch iedereen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige deken, die wil toch iedereen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen