Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 21 december 2013

Google-doodle en Zwitserse kaas...

Heel even een klein berichtje tussendoor! Terwijl ik mijn koude bakkie koffie wegwerk en even tussen de klanten door....
Hebben jullie de doodle van Google vandaag gezien?

First Day of Winter

Speciaal voor ons! Zodat we nog makkelijker leuke links kunnen vinden via Google (en andere wegen!) Daarom vandaag een patroontje dat Swiss Cheese Scarf heet (Zwitserse gaten-kaas....)

Foto: Ravelry

Ik vond het patroon via Ravelry, het is een gratis patroon in Engels. Het idee is simpel en doeltreffend! Het is een spel van afkanten en nieuw steken maken. Deze sjaal is gebreid met nd 3-3½ maar je kunt natuurlijk elk garen nemen dat je wilt. Een mooi project voor de Invicta Colour of de Noro Taiyo Sock die hier in het vak ligt. Op Ravelry vind je heel veel voorbeelden in verschillende kleuren. Je kunt eindeloos varieren met kleuren, maten en garen.

En dan nog een geweldig foto van deze muizen van Arne en Carlos op een kerstbal:


Foto: Mus med sjokkerende oppførsel, Magnus tar en Miley #magnushagemus #christmas #wreckingball #mileycyrus

Gevonden via de Facebook-pagina van Arne en Carlos. Een parodie op de videoclip van Miley Cyrus "Wrecking Ball". Voor wie in de tiener-dochters zit snapt 'm wel, voor wie niet: beter om niet te googlen :-)
De muizen vind je overigens wel terug in een van de boeken van Arne en Carlos.




6 opmerkingen:

  1. Ik werd ook helemaal blij toen ik google opende, heb er gelijk een foto van gemaakt.
    De muizen van Arne en Carlos zijn prachtig, ze staan in het boek: breien de bloemetjes buiten.
    Gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer opgeslagen bij favorieten! En wrecking ball zegt me niets, maar de muisjes op kerstbal zijn prachtig!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, jammer genoeg ken ik die wrecking ball wel. Deze variant is heel wat beter :-))).
    Die gatenkaassjaal is echt apart, superleuk!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg de Google-doodle vanochtend van beide zoons gelinkt, best grappig. De muisjes vind ik zooo lief, alleen nog geen tijd gehad om ze te maken en die wrecking bal heb ik wel voorbij zien komen, maar meteen uit m'n brein gewist.
    Dank weer voor je leuke links.

    BeantwoordenVerwijderen