Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 27 januari 2014

Granny Square Tas

Met Granny Squares kun je zoveel leuk dingen doen! Vanavond kwam op de Facebook-groep van "het dekentje" een vraag over een granny square-tas waarover ik ooit geblogd heb. Reden voor mij om er nog eens in te duiken! Met simpele vierkantjes maak je de mooiste tassen...

White Crochet granny square bag


Deze zijn van de "basic" vierkantjes, maar je kunt ook andere motiefjes gebruiken (als het maar vierkant is!)




Al deze tassen zijn volgens een diagonaal schema gemaakt. Alleen de grootte verschilt. Hier is een handig schema om te gewenste tas te maken (en er zijn nog meer varianten!!)

schemes for crochet granny square bags! / hook it...

Was je op zoek naar mooie gehaakte hengsels? Ik blogde er eerder hier over, en Anna vertaalde het naar het Nederlands.


En heb je niets met schema's en vind je gewoon vierkant mooi genoeg? Dan maak je gewoon deze tas, de beschrijving vind je hier.



2 opmerkingen:

  1. Danke für Skizze mit Taschen :) Vielleicht schaffe ich jetzt selbst so eine zu machen.

    Hartelijk bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very pretty, thanks for sharing.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/01/diy-shawl-pin-with-buttons.html

    BeantwoordenVerwijderen