Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 28 januari 2014

Inspira cowl

Er zijn een aantal patronen op Raverly die blijkbaar veel mensen inspireren, want ze worden veel gemaakt (wat je weer kunt volgen aan de rechterzijde van het patroon "About this pattern").
Dit is zeker zo'n patroon!


Je vind het patroon hier op Ravelry. Alleen al op Ravelry zijn er meer dan 2000 van deze mooie kollen zichtbaar, en allemaal anders. De basis van deze kol is het (fair-isle) breien van 2 verschillende verloop-garens (of 1 verloop, 1 effen) en breien in het rond in boordsteek. 

Het patroon vind je in het Engels, Duits, Spaans en Italiaans op Ravelry, waarvan ik de Duitse overigens lekker compact en duidelijk vond. Er wordt nogal geëxpirimenteerd met dit patroon, met garens, diktes, minderingen etc. Dus als je deze kol wilt maken doe je er verstandig aan om je even te verdiepen in de notities die de verschillende breisters bij hun projecten hebben gemaakt.



En wil je geen kol? Dan is een kussen ook een prima optie!
Deze is gemaakt van Rowan fine Tweed en Noro Taiyo Sock (bij ons verkrijgbaar)


(alle foto's van Ravelry)

4 opmerkingen:

  1. Errugg mooi!!
    Maar, voorlopig even geen nieuwe projecten voor mij, eerst maar eens al die UFO's afmaken ;))
    Ben nu bezig aan een sjaal waarvan het patroon heel erg lijkt op deze kol, ben de naam even kwijt maar hij hangt bij jou in de winkel. Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een complimentje voor je blog.
    Jullie maken mooi dingen en er is veel te zien.
    Veel werk wordt er van gemaakt.
    Groetjes Martina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie steek! gave col. Maar heb nu nog even wat schaapjes op de pennen staan. Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohhh, ik herkende hem meteen. Staat al een tijdje op mijn lijstje favorieten. Maar ja, net als Lupineke, het mag nog niet. Eerst andere afmaken!!!!!
    Maar wel weer errug mooi!!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen