Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 26 januari 2014

Prachtige baby-deken

Baby-dekens zelf breien of haken is weer helemaal terug van weggeweest. Gelukkig! Wat is er nu mooier dan een warme deken voor zo'n kleine die met liefde en aandacht is gemaakt. Deze zag ik pas op Ravelry, wat een prachtig exemplaar!


Deze deken is gemaakt door Hinke, en is eigenlijk heel eenvoudig. Het basispatroon vind je hier op Ravelry. Hij bestaat uit blokken, afgewisseld tricotsteek en averechte tricotsteek (aan beide zijden mooi en krult zo niet). De deken die Hinke maakte is heel bijzonder door de blaadjes die ze toevoegde aan de hoeken:


Via de beschrijving op Ravelry vind je het patroontje van het blaadje (Engels). Hinke maakte het blaadje extra bijzonder door deze te verven! Prachtig detail!
Het patroon is eenvoudig aan te passen aan het garen dat je kiest. Dit exemplaar is gebreid op nld. 6


9 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de deken van Hinke plaatst. Ik ken haar van haar borduurwerken, wist niet dat zij (ook) een Raveler is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig, eenvoudig en toch speciaal met die blaadjes eraan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!!! Echt heel erg mooi, mijn voorliefde voor simpele dingen wordt hier weer helemaal gevoed ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deken Jeanet!! Vooral door haar groene blaadjes. Het is geverfd met Kool-Aid las ik bij haar en dat vond ik wel weer heel apart. Dat is een poeder voor limonade in de VS. Dus sowieso geen giftige verf :-)..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig. Die blaadjes maken het weer bijzonder. Ik vind die blokken ook leuk, alleen krijg ik geen mooie overgang van recht naar averecht zoals zij het wel heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie babydeken. Leuk om cadeau te geven. Mijn handen gaan kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LOVE the corners! Thanks for sharing.
    sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/01/diy-shawl-pin-with-buttons.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, die blaadjes doen het 'm helemaal. Wat een prachtig en simpel idee!!
    Ga ik onthouden.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wil graag het dekentje breien maar het patroon staat er in het engels op.
    Is dit in het Nederlands te krijgen ?

    Groeten Wiebke.

    BeantwoordenVerwijderen