Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 23 april 2014

Koningsdag

Over een paar dagen vieren we onze eerste Koningsdag! In Arnemuiden vieren we dat met een gezellig feest, je kunt het hele programma hier vinden.


Ik geniet altijd van deze dag, we worden al vroeg wakker want om 8 uur wordt er al muziek gemaakt op de kerktoren (tja, en als je daar zo'n beetje onder woont...), de eerste muziekorpsen lopen al een rondje en vanaf die tijd is er overal wel wat te doen. Tussendoor een bakje koffie met een oranje Tompouce van de bakker naast ons, wat wil je nog meer. Ik ben gestrikt om 's middags als vrijwilliger bij de kinderspelen te helpen.
Het is misschien wat overbodig om te zeggen dat de winkel deze dag gesloten is! Overigens is het wel erg leuk om deze dag in Arnemuiden te zijn, want deze dag begint ook het museum-seizoen weer, het Museum en de Werf zijn vanaf zaterdag weer open (elke woensdag en zaterdagmiddag).


Om in stijl te blijven: Van Wieke kreeg ik nog een paar linkjes voor gepaste accessoires!


Het patroon voor het strikje vind je hier

En wil je nog een Vlaggetjes-slinger maken?


Het patroon van het vlaggetje vind je hier.


2 opmerkingen:

  1. Op naar koningsdag! Jullie gaan er echt helemaal voor! Alles in stijl, zo hoort het ook, alleen wij Belgen zien het iets anders :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jeanet, bedankt voor de link. Ik wens je een heel gezellige Koningsdag toe. Ben benieuwd of het anders voelt...
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen