Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 4 april 2014

Kubus

In "mijn" tijd (kijk, dan  wordt je toch langzamerhand oud, als je gaat praten over "mijn" tijd) waren we uren zoet met het spelen met de Rubik-kubus.

In de begin jaren '80 was het ontzettend populair. Heel goed was ik er niet in, de bovenste rand kreeg ik nog wel voor elkaar, maar de rest? Tja - je had toen ook geen internet om oplossing op te zoeken...

Lianne haakt deze Ikea-poef om in Rubik-stijl:



Gemaakt van 45 gesloten Grannies, afgewerkt met een zwarte rand. Voor de échte fans :-)

Hier een haakschema voor een gesloten granny:


6 opmerkingen:

  1. Heel leuk en kleurig idee!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je wordt ouder mama, geef het maar toe.... Dat gaat hier nog wel eens door het huis!!
    Enne... u bent ook al zóóóó oud....
    En dank je wel zeg ik dan altijd maar!!
    Maar als er een partijtje gevolleybald moet worden achter het huis, dan is het toch wel handig als (die oude) mama meedoet!!
    Maar inderdaad, ik had ook zo'n kubus en ik kwam ook nooit uit.... Ze zeiden toen dat je dan geen goed wiskundig inzicht had.... pffft... ik was best blij met mijn zesjes en af en toe een 7 voor wiskunde op de middelbare!!

    Ben je weer een beetje opgeknapt?
    Hier (in Twente) zeggen ze dan: Doo 't hènig ân!!
    Vertaling?
    "Doe het een beetje rustig aan"....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi .. deze kubus is bij ons nog even populair. Had de oplossing erbij gekregen maar zo goed verstopt voor de anderen dat ik het zelf niet meer weet liggen. Vergeten is misschien ook oud worden, wie weet ... lol. Vind de poef alvast méér dan geslaagd. Je moet maar op het idee komen. Fijn weekend alvast. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, Jeanet dat is puur toeval! Ik heb er nét twee klaar, maar dan in gebreide blokjes en ook om een IKEA poef....toen ik er aan bezig was, dacht ik nog: dat zou ook leuk zijn in zo'n RUBIC stijl. ENIG is hij om te zien! Zie facebook IKMAAKBLIJ.

    BeantwoordenVerwijderen