Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 15 april 2014

Zomersokken

Wie bij zelfgebreide sokken denkt aan de winter heeft het helemaal mis. Bovendien is een nachtvorstje in April ook best koud, hoor! Regia (een merk dat al 65 jaar bestaat!) heeft voor deze zomer een leuke serie sokkenwol gemaakt voor zomerse sokken. Het bestaat nl. voor 41% uit katoen, 39 % wol, 13% polyamide en 7% polyester. Het garen is heerlijk zacht en stretchy voor een goede pasvorm.


Er zijn 6 gemeleerde kleuren in bollen van 100 gram (460 meter per bol, € 8,45) - genoeg voor een paar sokken tot maat 46. Dit garen kun je wassen op 40 C en zelfs in de droger stoppen (zegt het etiket....).

Natuurlijk kun je gewone, gladde sokken breien van dit garen. Maar een paar hele bijzondere zijn ook leuk. Wat vind je van deze?


Niet de makkelijkste, maar wel heel mooi! Je kunt het gratis (Nederlandse) patroon van Erkenraadje vinden op Ravelry
De bollen Regia Cottonspray kun je altijd bestellen. Ik kan een aantal bollen vacuüm verzenden. De wol is bovendien ook geschikt om mee te breien, bijv. babytruitjes. En je kunt ook heel goed haken met deze sokkenwol, er zit zo lekker veel meters op een bol. Haken kun je vanaf nld. 3½.
Voor een omslagdoek heb je 2 bollen nodig.


1 opmerking:

  1. Leuk, we kunnen zelfs zomersokken breien in leuke pasteltintjes, Regia verwent ons nogal!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen