Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 augustus 2014

Polswarmers

Er zijn van die dagen die een beetje vol lopen... vandaag was er zeker zo een. We begonnen vrolijk met een telefoonstoring (wel de telefoon een hele dag horen, maar geen verbinding krijgen - dáár word je vrolijk van!). Wol die niet volledig wordt geleverd vergt nogal wat telefoontjes en mailtjes (heb je het gisteren horen onweren? dat was ik!). De mailbox - verrassing - liep helemaal vol met bestellingen en vragen naar aanleiding van de laatste drie blogposts..... dus vandaag ben ik nauwelijks aan de post toegekomen. Al wordt het nachtwerk (en dat wordt het): die post gaat morgen weg!

(Mocht je wachten op een bestelling die je hebt gedaan: morgen gaat er een heleboel weg, een enkel kleurtje van de Stone Washed is op, die wordt z.s.m. verzonden)


En de komende expositie zorgt ook voor wat extra mailverkeer. We willen rondom de Visserstruien-expositie ook nog een aantal workshops gaan houden, zodra we alles duidelijk hebben lees je op dit blog meer. Wil je de komende tijd meer weten over de Zeeuwse truien of de expositie? Volg dan zeker het blog Zeeuwse Visserstruien!


Om maar in stijl te blijven: polsmoffen met gansey-motieven. Ik vond deze via Ravelry, ze zijn gebreid met sokkengaren in motieven van Visserstruien (Gansey) op naalden 2-2½. mm. 


Het patroon is gratis te downloaden, de beschrijving in het Engels met duidelijke foto's en een teltekening. 

4 opmerkingen:

  1. Mooi, die polswarmers! Dat patroon ga ik gelijk even pinnen.
    Zorg je wel goed voor jezelf?? Een dag heeft echt maar 24 uur en de meeste mensen slapen daar ook nog een deel van ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet,
    Wat een drukte heb je er dan van zeg. Ben benieuwd of het inderdaad nachtwerk is geworden...haha... Prachtige polswarmers zeg... super mooi.
    Ik wens je een mooie dag en alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuke polswarmers , ideaal om te combineren met al de andere zeeuwse breisels!
    Grtjes, rita.
    Doe toch maar rustigaan, het komt allemaal wel weer in orde hoor of je raakt er binnenkort onderdoor, dan moeten ze maar een dagje langer wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!! Die ga ik meteen opslaan!! En sterkte met de telefoon ;)

    BeantwoordenVerwijderen