Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 12 januari 2015

Dromen

Wat een heerlijk weekend was het. Gewoon, niets bijzonders hoor - even bijkomen met elkaar. En dan kunnen we er vandaag weer tegen! Vandaag was ik bezig om weer wat pakketten samen te stellen voor de Retro Sampler van Wieke. Met al die kleurtjes Rowan Fine Tweed in mijn handen gaat mijn fantasie een beetje op de loop. Graag zou ik meedoen met de sampler, maar ik moet nog zoveel andere dingen doen. Maar verliefd ben ik nog steeds op dit mooie garen met zijn kleine tweedspikkeltjes. En toen ik toch nog maar wat surfde op het internet zag ik deze trui weer:


Het is de Trui Katja (ontworpen door Kaffe Fasset, die natuurlijk wel raad weet met al die mooie kleurtjes). Je leest er meer over op Ravelry. Zucht.....!
Het patroon kun je vinden in het magazine Rowan 56 (nog op voorraad in de winkel). Er zitten maar liefst 36 bollen in, maar als ik nog eens een trui brei dan wordt het deze. Zo'n trui waar je in woont, en die heel je leven meegaat....  Dromen mag, toch?


Of toch deze?? Die liet ik vorig jaar al eens zien Soumak Wrap.


Het patroon kun je gratis hier vinden.
Dit is wel een idee om met je restjes van de sampler te doen, maar er dan bijv. een kol van!


En de prachtige muts van Kate Davies is helemaal geschikt voor je restjes!

6 opmerkingen:

  1. Zucht... Ik heb niet zulke restjes en ook geen tijd ( vind ik), maaar....ik zet de trui en de sjaal/omslagdoek wel bovenaan mijn lijst! Oh, zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al heel lang fan van Kaffe Fasset. Sinds ik heel lang geleden een expositie van hem bezocht in het textielmuseum in Tilburg. Zo mooi, zoveel kleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, vooral de trui...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit, echt waar, ooit heb jij ook tijd :-). En als je dit patroon nou goed bewaart en zo nu en dan stiekem een bolletje wol weglegt, dan kun je zomaar beginnen aan zo'n schitterende trui!! En met de restjes daarvan die leuke muts?? Oh nee, jij zei dat je geen mutsenhoofd had; maar voor Mirjam??
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze werkjes gun ik je van harte hoor, hopelijk vind je nog eens de tijd om ze te breien. Daar wacht ik eigenlijk ook op, want ook ik koester al lang zo'n droom om zo'n mooie deken als die van Wieke, of een mooi omslagdoek in fair isle te breien. OOIT komt het ervan Jeanet, blijven dromen! Doe ik ook.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen