Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 17 oktober 2015

Met kleurtjes

Terwijl de cake in de oven staat, kan ik nog net even bloggen. Want ik wil heel graag iedereen bedanken die deze week zo leuk hebben gemaakt! Wat zijn die spontane ontmoetingen van breisters en haaksters in de winkel toch leuk.
Maar aan alles komt een eind, dus ook aan onze Herfstweek. De strobalen zijn opgeruimd, de lantaarntjes gedoofd, de pompoenen krijgen een culinaire bestemming, De herfst blijft gelukkig nog wel even :-) Uiteraard hebben we nog een winnaar getrokken voor de breitas!


Ans trok een papiertje uit de zeer goedgevulde pot. De winnaar werd K. Alewijnse. We nemen volgende week contact met u op!

Dacht ik vorige week dat ik wel wat meer ruimte had gecreëerd (veel leuke reacties gekregen op de kleine verandering-met-grote-gevolgen/de tafel die was verzet), zijn de extra vakken binnen een week gevuld met meer kleuren van bestaande garens, maar zéker ook met nieuwe bolletjes. Eentje laat ik alvast zien:

Van Adriafil hebben we nu ook Knitcol in de collectie opgenomen. 100% merino in prachtige printkleurtjes (125 m/50 gram - € 4,95). Nu 3 kleurtjes binnen, en binnenkort meer.
Juist bij eenvoudige patronen komt dit garen goed tot zijn recht.

Image result for knitcol 46 Image result for knitcol 55 Image result for knitcol 63

Heel erg leuk voor kindermutsen of truitjes

This pattern was written for the Adriafil Knitcol self-striping yarn, but I also included several different yarn weights and gauge options on the second page. If you knit the XS, you’ll have enough yarn left over to make a pom pom for your hat.:
(basispatroontje, zie bijv. Sascha)

Maar ook voor "grote"mensenwerk is dit leuk garen. Bij Adrifil vind je een gratis patroon van dit vest, klik hier.


Heel fijn weekend, allemaal!

PS: wij hebben volgende week nog GEEN herfstvakantie, we zijn gewoon open op normale openingstijden!


2 opmerkingen:

  1. Ai dit is weer een interessante....
    En hij past wel heel goed bij een ideetje wat ik al een poosje in mijn hoofd hebt.
    Als ik nog een gaatje heb kom ik van de week nog even langs.
    Ik heb nog steeds de 'verbouwing' niet bewonderd en ben eigenlijk
    best wel nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch altijd vreselijke wol pffff (lol)
    Word tijd dat we weer eens langs komen

    BeantwoordenVerwijderen