Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 19 oktober 2015

Zacht

Schachenmayr kwam dit najaar met een heel zacht (baby-)draadje, Lenja Soft. De kleurtjes zijn zacht en het garen is zeer kindvriendelijk. Het is prima te wassen in de wasmachine (kan in de droger!) en huid- vriendelijk. Supergeschikt voor babietjes dus, maar zeker ook voor zacht haakwerk in knuffels, zachte boordjes aan een muts. Héérlijk om mee te kroelen :-)




Op een bolletje van 25 gram zit 90 meter (vederlicht dus)! 100 % polyester, breien op nld 4 mm.
Een bolletje kost € 1,95 en voor een babytruitje (6 mnd) heb je ongeveer 4 bolletjes nodig.

Patronen voor dit garen (en nog veel meer baby-patroontjes) vind je in dit leuke boek (€ 5,75)


Het staat vol met patroontjes van dekentjes vestjes, truitjes, sokjes, mutsjes en alles wat je nodig hebt voor de baby.


(nodig voor een dekentje 61 x 72: 7 bolletjes)

Heel veel patronen zijn ook geschikt voor de beginnende breister! 
Ook voor zachte gehaakte randjes is dit garen erg geschikt.




1 opmerking:

  1. O wat een mooi garen en een leuke prijs. IK ga het in mijn achterhoofd opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen