Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 18 februari 2016

Jute tas

Toen ik vorige week op de Handwerkbeurs rondliep kwam ik ook langs een stand met o.a. verpakkingsmaterialen. Gelijk viel mijn oog op een aantal jute-tassen, die zo geweldig als basis kunnen dienen voor je favoriete boodschappentas. Volgens mij kun je die niet meer kopen bij AH, dus vond ik het de moeite waard om wat informatie op te vragen.


Ik koos voor deze, een jute tas van 43x20x34 cm. Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen. Gelukkig zijn deze tassen ook online te bestellen bij Kimya, waar je ook als particulier terecht kan. Er zijn nog meer tassen en verschillende uitvoeringen en maten. Natuurlijk moet je ook verzendkosten betalen (voor niets gaat de zon op), maar als je samen bestelt dan kun je die ook weer delen! 

Nu nog even bedenken wat ik met de tas ga doen....
Deze is ook erg leuk:

Beautiful Sophie's Garden:  11108193_10153238811664910_5672026967167019453_n.jpg (528×960):

Gemaakt van (een deel) van Sophies Garden. De Nederlandse beschrijving vind je hier.
Maar van deze ben ik ook erg van gecharmeerd! Gevonden via Welke.nl (jammer dat je via Welke of Pinterest niet altijd bij de bron komt van deze foto's - mocht je de maakster kennen, dan link ik graag!!)




Ook een favoriet is deze van Jellina, mét beschrijving.

Foto

En voor ons Zeeuwen, deze  gebreide versie van Hannie:




Eeeeh, had ik nou toch maar meer tassen gekocht bij Kimya!


12 opmerkingen:

  1. Ik heb onlangs een jute-tas bij Jumbo gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb bij Intratuin een aantal jute tassen gekocht (bij de kassa).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zijn ze! Ik heb ooit eens zo'n tas bij de kaasboer op de markt gekregen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he, die tassen! Die van Sophie's Garden vind ik wel heul mooi! Bij De Tuinen kun je ze kopen, en idd bij de Jumbo heb ik ze ook gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er nog een liggen waar ik iets mee wil doen. Dank je voor de inspiratie. Wat een prachtexemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. albert heijn verkoopt jute tassen voor 1,10 per stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De tas met de Sophies garden is van mijn schoonzus Yvonne gerichhausen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeiendag die witte tas is er mogelijk van daar een patroon van te krijgen dank u wel😊😊

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De Amerikaanse tas is gemaakt door mij��!

    BeantwoordenVerwijderen