Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 23 februari 2016

Kant

Vandaag werd er weer een doosje Filigran (Atelier Zitron) bezorgd. De multi-kleurtjes waren bijna op en zijn gelukkig nu weer bijgevuld. Wat is het toch een heerlijk garen om mee te breien (kant) of haken (veel meters!). En het draagt heerlijk, zowel in de zomer als de winter (100% merino, 600 meter op een streng van 100 gram).


Het verloop gaat niet geleidelijk, maar verandert plots. Dat kan handig zijn als je wat kleuren wil "verleggen"!


Ik ging weer op zoek naar wat patronen met dit garen, en toen kwam ik deze prachtige kant-sjaal tegen op Ravelry:


Een prachtige rechthoekige sjaal, de kantpatronen aan de zijkanten zijn gelijk meegebreid. Het patroon is eenvoudig te vergroten naar je wensen. voor deze omslagdoek/sjaal zijn 2 strengen filigran gebruikt. Je kunt het patroon (Engels) kopen via Ravelry (met breischema's).


Toch liever haken?? Deze Izumi van Berniolie Designs kun je ook haken van 2 strengen filigran. Dit patroon is in het Nederlands verkrijgbaar via Ravelry of Etsy:


Nog meer haak inspiratie nodig? Dit prachtige patroon is ook gehaakt met Filigran en is van Wieke van Keulen. Op haar website bestel je het uitgebreide Nederlandse patroon.



Alle blogpost over dit garen vind je onder het label Filigran.

2 opmerkingen:

  1. Mooi allemaal. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede middag, heeft u dit garen van Zitron er ook in effen zwart?hoor graag van u Catharina

    BeantwoordenVerwijderen