Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 4 juli 2016

Kunst- en vliegwerk

Aaaarghh! Al jaren van school af en tóch elk jaar die stress aan het eind van het jaar. Niet voor mij persoonlijk,  maar ik heb er toch een hele klus aan om de koters gemotiveerd te houden, te helpen, ondersteunen, wakker te krijgen 's morgens.... Het is hier laat vakantie en we hebben nog een paar pittige weken. De oudste is gezakt voor zijn examen en is flink aan het ploeteren om in september te herkansen zodat hij toch nog aan zijn vervolgopleiding in september kan beginnen. Dochterlief worstelt zich door de laatste toetsen en opdrachten heen. Plannen is voor beiden niet hun sterkste kant..... en de opdrachten zijn echt iets anders als vroeger. Veel dingen worden samengedaan in groepjes maar dan moet je wel op tijd beginnen, zucht. In het weekend bogen we ons nog over een "telefoongesprek met het Duitse toeristenbureau" en vandaag wordt er een Engels toneelstuk in elkaar geflanst. De plot is zo onwaarschijnlijk dat ik al mijn fantasie bij elkaar moet schrapen om een zinnige opmerking te kunnen maken om het kind verder te helpen. Ik ben al halverwege mijn tweede VWO-diploma - en echt, ik vond de eerste keer makkelijker......

Laten we hopen dat dit kunst- en vliegwerk ergens toe dient en dat ze het beiden redden. (ik ben soms zo blij dat ik geen 12 kinderen heb gekregen...)
Vandaar dat het bloggen vandaag ook aan de late kant is. Maar wel een ideetje dat ook beslist niet heel simpel is - maar wél mooi!

 

Ik vond dit patroon "Linientreu" op Ravelry, waar het te koop is in Engels, Duits, Frans en Italiaans. Er wordt gespeeld met verloopgarens (langverloop zoals Invicta Colour) en verkorte rijen. Je hebt ca. 3 bollen van 420 meter nodig. Op Ravelry vind je nog meer voorbeelden met andere kleuren!


Dus ben je nog op zoek naar een uitdagend patroon, dan is dit misschien wat voor je!

Ik schiet nog even te hulp bij dat Engelse toneelstuk, jeuh! :-)

En nog even dit: helaas is het postkantoor tegenover onze winkel sinds vorige week gesloten. Gelukkig blijft dit wel op het dorp, maar de verhuizing neemt enige tijd in beslag. Ik moet nu naar Middelburg voor de pakketjes, dat doe ik op maandag, woensdag en vrijdag!

8 opmerkingen:

  1. Dit vind ik echt een uitdaging Jeanet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met het helpen van je kids Jeanet, een hele opdracht en alles is nu eenmaal overal veranderd wat de studies betreft, ook hier. Maar die sjaal is een echte uitdaging maar dan heb je ook wel wat speciaals.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze omslagdoek heeft mijn oog ook al bereikt. Ik heb mij hier al wat verder in verdiept. Als je alleen met een kleurverloopgaren breit kan het nog wat onrustig worden. De meeste breisters combineren daarom de verloopgaren met een effen kleur.
    Maar het is een uitdaging die ik zeker eens ga proberen.
    Groetjes Octavis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het valt niet mee om de jeugd overal doorheen te loodsen. Succes deze laatste weken en die sjaal/omslagdoek is een beauty. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie omslagdoek! Het lijkt me wel een moeilijke, want hoe brei je die rondjes?
    Het is wel een blikvanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met je VWO-opdrachten. Ga niet zo ver als ik eens deed - ik had er zo'n plezier in en met veel meer interesse dan in mijn eigen schooltijd - ik maakte een scriptie voor mijn jongste dochter over de reizen van Paulus, zij kreeg een 10.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes met jouw '2de' diploma hoor. En die sjawl is prachtig. Hoe kun je zoiets bedenken, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen