Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 30 januari 2017

Behaaglijk

Alle fleurige voorjaarsgarens ten spijt: het blijft voorlopig nog eventjes winter. En die kan soms nog best even duren (huh, alsof het voorjaar altijd warm is....). Vandaag was het maar donker en sombertjes. Aan het eind van de middag had ik de keuze: nog een uur de winkel in om op te ruimen (hard nodig) of met een boek een uurtje op de bank. Een zeldzaamheid, ik koos voor het laatste! Echt 😁, ik deed het.
Met mijn calvinistisch achtergrond voelde ik me daar bijna schuldig over omdat het werk nog lang niet klaar was, maar toen bedacht ik terecht dat het werk hier nooit klaar is, dus .......

Vandaag laat ik het leuke vest van Lossen en Vasten zien, gehaakt van Zebrino. Ik mocht deze foto´s maken van een lieve klant die heel blij was met haar mooie vest, en terecht! Zo'n behaaglijk vest kun je nog heel lang nodig hebben.....



Het patroon van dit vest vind je hier bij Lossen en Vasten. Afhankelijk van de maat heb je 11/16 bollen nodig. Zebrino is een heerlijk garen dat erg mooi blijft. 53% wol-47% acryl, 125 meter op 50 gram, 4,25 per bolletje. Dit vest is gehaakt met naald 5,5
Deze kleuren heb ik nog in de kast: 

Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 62Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 63
Afbeeldingsresultaat voor zebrino adriafil 64 

Wil je liever een klein projectje?


Deze sjaal is gebreid van 3 bollen, je vindt het gratis Engelse patroon via Ravelry.
Bestellen mag altijd per mail of even bellen (0118-602300) op winkeltijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten