Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 10 januari 2017

Wijsheid

Had ik het gisteren over keuzes, vandaag wil ik een zak WIJSHEID! Om die goede keuzes te kunnen maken. Niet een beetje, maar een heleboel graag. En dan wijsheid in de orde van Salomo... geen tegeltjeswijsheid.
(Ik heb zo mijn wensen 😉)
Geduld, kan ik ook wel wat van gebruiken......
Vertrouwen - graag zakken vol!
(Stiekem wil ik gewoon wat rust en zekerheden maar dat levert het leven niet zo vaak)

Dus vandaag maar een ideetje van een rij uiltjes, toch het symbool bij uitstek van wijsheid.

knit string of owls:

Deze schattige uiltjes vond ik bij Patchouli Moon Studio, waar je nog meer foto's en varianten tegenkomt. Ik blogde heel lang geleden al over dit patroontje, je vind het hier terug (met een Nederlandse vertaling).

Het is een ideaal projectje om te oefenen met sokkennaaldjes en continentaal breien. en ook Fair Isle breien kun je er mee oefenen. Deze vind je terug op Ravelry.


Toch liever haken?
Bij Jellina vind je een leuk patroontje

Afbeeldingsresultaat voor jellina creation uiltje

2 opmerkingen:

  1. En als het dan de week van de wensen is: extra tijd.......
    Gelukkig kun je op Ravelry ook al je ideeën opslaan.
    Kun je naast je mooie garen ook blikjes tijd om alles te haken en te breien gaan verkopen??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen