Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 27 februari 2017

Kabelen

Maandag verloopt hier nogal eens rommelig en ongestructureerd. Het is een rommelig geheel van administratie, huishouden, boodschappen, bestellingen en afspraken. Het contrast met de zondag is erg groot en ik slaap ook altijd slecht van zondag op maandag. Soms zie ik wat op tegen de werkweek en ik droom dan ook de hele nacht. H'm, je zou denken dat dat wel over gaat in 50 jaar. Nope (het wordt erger......)


Het loslaten van die zorgeloze zondag doet altijd een beetje zeer... 
Maar goed, wat moet dat moet - het mailboxje is weer wat geleegd, bestellingen op de post. Huishouden loopt nog achter maar dat wijt ik deze week maar aan de koters die een weekje bankhangen (goeie smoes). Het weer werkt ook niet mee. Aaarghh! Het is somber, nat en koud!


Deze polswarmers kun je nog vast heel lang gebruiken. Het kan nog tot mei in de ochtend vriezen, dus het is zeker nog de moeite waard om ze te breien. Het gratis Engelse patroon vind je bij Orangellous.

Foto's en patroon: Orangellous


Je kunt ze prima breien van bijvoorbeeld 1 bol Rowan Pure Wool Worsted. We hebben veel kleurtjes op voorraad, bestellen mag via mail.
(100% wol, 100 gram = 200 meter € 9,95)


Wil je liever een Nederlands patroon? Bij Garnstudio is er een patroon dat hier wel wat op lijkt.

Heb je nog nooit kabels gebreid? Dan kun je bij ons nog terecht voor de workshop Kabels breien op zaterdag 11 maart. Je leest er hier alles over, er zijn nog enkele plaatsjes vrij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten