Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 april 2017

Ratjetoe

O, dat Ravelry toch........ 😊!
Te gevaarlijk! Te veel, te mooi, te leuk, te veel inspiratie.....

Wat te denken van deze?


Het lijkt een ratjetoe, maar wel een georganiseerde. Hoewel het lukraak lijkt gebreid met van alles en nog wat zit er beslist harmonie in en is er over nagedacht (maar niet zo lang 😁).

Deze prachtige lapjessjaal is gebaseerd op dit patroon op Ravelry of hier. Of patroon...... zo wil de ontwerpster het niet eens noemen. Het is een idee, aanwijzing, suggestie, inspiratie. En aan te passen aan je wensen.

Scarfy Thing Hedgehog Fibres

Het is zeer aante raden om even verder te snuffelen op Ravelry naar de andere sjaals naar dit idee. Nog steeds géén account op Ravelry? Ooooh! Gauw doen! Maak een gebruikersnaam en wachtwoord en je krijgt toegang tot zoveel ideeen. 

In de beschrijving vind je een paar handige tips en links, het is de moeite waard om die eens te bekijken. Of deze link over het Log Cabin breien. Als je dit onder de knie hebt, kun je los met deze sjaal! Prachtig met handgeverf (sokken-)garen en restjes. 


3 opmerkingen:

  1. Zoveel ideeën, zo weinig tijd. En die logcabin is wel heel erg leuk voor een kussen. Ik ben de tumbling blocks van Jellina aan het haken voor een kussen. Daar past de logcabin prachtig bij. Gebreide en gehaakte quiltpatroontjes.
    Enne: wie heeft Ravelry nodig? Jouw blog geeft al genoeg inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben begonnen met deze sjaal. Het modular breien is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Geweldige sjaal voor het opruimen van al mijn restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeeeetje die is mooi !!!!! hup !!!! op de lijst !!!

    BeantwoordenVerwijderen