Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 18 juni 2017

Zomer

Zomer is de zon op je bol, wind in je haar, sandalen en korte broeken.
Zomer is het geluid van vliegtuigjes in de lucht, parachutespringers die in verte springen, rondzwermende zweefvliegtuigjes.
Zomer is het geluid van de achterdeur die op de haak staat en zachtjes probeert mee te wiegen in de wind. Dát geluidje van die haak - dát is zomer.
Zomer is je buik vol eten met jenievers en beiers (bessen en kruisbessen) frambozen, aardbeien en kersen tot je buikpijn krijgt.
Zomer is het geluid van buren omdat ze - net als wij - ook nog veel te lang buiten blijven zitten.
Zomer is het geluid van mensen aan het water.
Zomer is moeten wachten voor de Arne-brug.
Zomer is die versleten handdoek die zó snel droogde aan de waslijn dat het wel schuurpapier lijkt.
Zomer is genieten van de o-zo-lekkere kebabjes op de barbeque, terwijl de pinken nieuwsgierig staan te kijken.
Zomer is de geur van gemaaid gras.
Zomer is de tarwe naast de moestuin, die zo hard groeit dat je het niet kan bijhouden.


Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei bessen




O, wat is het zómer!





4 opmerkingen: