Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 13 juli 2017

Home Style

Zal ik je wat vertellen? Ik geniet met volle teugen van deze Nederlandse-zomer-dagen. Vooral die dagen die rond de 20 graden blijven hangen met af en toe een witte-watten-wolk en een fris windje kunnen mij bekoren. Het zal de leeftijd zijn 😁.....
Op dit soort dagen kan ik dan ook gerust bloggen over dikkere garens, woondekens en -kussens.
Lekker breien met naalden 20!


Deze week arriveerde een doos met deze heerlijk dikke garens van Schachenmayr - Home Style.
Een ronde, volle draad die uitermate geschikt zijn voor woon-accessoires (maar er is niks op tegen om een setje voor je tuinmeubels te breien hoor!)


Op de grote bollen van 300 gram zit 110 meter, en dat is genoeg voor een flink kussen, en met 2 of 3 bollen brei je al een dekentje. En een heerlijke kol maak je ook met 1 bol. Grote stappen, gauw thuis met naalden 20 mm.
Een bol kost € 19,95. Er zijn 6 prachtige kleuren beschikbaar.
De samenstelling van dit garen: 52% acryl, 30% polyamide, 18% wol. Deze draad is een beetje vervilt waardoor hij erg zacht is en lekker sterk.
 035.989185209999.jpg
Nu nog een plekje zoeken in de winkel.....
(de kleuren op de onderste foto zijn te flets, hierboven zijn de kleuren beter weergegeven)


Dit garen is beperkt leverbaar, op = op. Je vindt het patroon van een kussen in gerstekorrel hier en van de plaid (82 x 89 cm) hier.

************






2 opmerkingen: