Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 1 november 2017

Forest

Eigenlijk kon het er niet meer bij hoor. Maar toen ik het draadje zag kon ik het weer niet laten..... dus stond ik vanmorgen weer wat vakken te veranderen om plek te maken voor de jongste telg uit de Durable-familie: Durable Forest. Wat een toepasselijke naam!


Mooie bedekte kleuren met een tweed-effect. Dit garen bestaat uit 45% acryl, 37% merino en 18% zijde en heeft maar liefst 187 meter op een bolletje. De prijs is ook heel vriendelijk: € 4,95
Het garen is verkrijgbaar in 12 kleuren.
Stekenverhouding voor breien: 30 steken en 26 naalden gebreid op 2½-3 mm is 10 x 10 cm.
Voor haken zou ik een iets grotere haaknaald nemen - de looplengte is super geschikt voor haakwerk.

Durable Forest

Een eerste patroon voor dit garen vind je hier



En er is nog meer Durable nieuws:


Het boekje Moderne Klassiekers ligt in de winkel ! (12,50)

Wil je een gesigneerd exemplaar of alle werkstukken in het echt zien? Kom dan volgende week zaterdag 11 november naar onze winkel. Vanaf half 2 zijn Jolanda en Naomi er en nemen écht van alles mee. Uiteraard kun je ook je Cosy-deken meenemen. De koffie, thee en iets bijzonder lekkers staan voor je klaar... we maken er een feestje van! Je leest het hier nog even terug.




4 opmerkingen:

  1. Mooie draadjes weer. Past het nog in de winkel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, dat garen en het boek ziet er ook veelbelovend uit, en ook een vriendelijke prijs :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren zeg...
    Ik snap dat je daar plek voor maakte...
    Fijne donderdag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi garen is dit. Geweldig mooie aardetinten.
    Hartelijke groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen