Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 3 februari 2018

Sunrise

Sunrise, dat is de toepasselijke naam van Jellina's nieuwste ontwerp! Je snapt wel waarom..

Foto

Wat doet ze dit toch weer supergoed! Een bol verloopgaren is gecombineerd met effen, wat een mooi resultaat. Jellina gebruikte de Whirl, maar het kan uiteraard ook met dat ándere (ons) verloopgaren Unicat. 😉. Je kunt het prima combineren met effen Cotton 8, dat ook dezelfde dikte heeft.

Foto

Het patroon van deze Sunrise-sjaal vind je weer op Jellina's blog

Ondertussen druppelen hier met regelmaat doosjes unicat binnen. Ik meld het niet elke keer maar er staat toch een leuke, vrolijke verzameling op de plank. Zojuist heb ik er weer nieuwe kleurtjes aan toegevoegd.


Nóg meer kleurtjes (en in verschillende lengtes te bestellen) vind je in onze webshop.

Het is sowieso een kleurrijk kastje, want aan de andere kant hebben de strengetjes van gisteren (of wat er van over bleef) een plekje gekregen:


Zoek je nog een mooi patroon van verloopgaren, in een rechte sjaal? Dan is dit zéker ook een hele mooie:


Dit patroon Kyomi is van Berniolie Designs. Te koop (Ned. en Eng.) via Etsy. Een veelzijdig patroon dat makkelijk is aan te passen qua breedte en lengte en ook erg mooi voor effen lace garens.

Nu, genoeg inspiratie voor het weekend! Het is 4 uur, de toko kan dicht 😉.
Een heel fijn weekend allemaal.................





1 opmerking:

  1. Hoi Jeanet,
    ik heb een vraag over unicat. Bij de whirl zitten er kleine knoopjes in de draad om de overgang naar een andere kleur soepel te laten verlopen. Ik was daar verbaasd over omdat ik had verwacht dat de kleur zou doorlopen. Maar scheepjes schrijft dat ook op het label. Zitten er in unicat ook zulke knoopjes?
    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen